Site Tools: Change WAG54G AnnexB | Εγκατάσταση DM500s posts | DM500s Images | Gemini 4.70 GSF posts | Unlock Thomson 585v6

 



Επιτέλους και κάτι καλό τον Μαλιακό



Μειώνεται κατά μισή ώρα η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Ενα από τα πλέον φονικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, το τμήμα Λόγγου–Θερμοπυλών στο πέταλο του Μαλιακού, αποτελεί παρελθόν, καθώς μεθαύριο παραδίδονται στην κυκλοφορία 35 χιλιόμετρα νέου και υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Με την παράδοση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος καταργείται η αναγκαστική διέλευση του Αγίου Κωνσταντίνου και των Καμένων Βούρλων, με τελικό αποτέλεσμα η διαδρομή Αθηνών–Θεσσαλονίκης να συντομεύει κατά 30 λεπτά.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει σε όλο του το μήκος δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, διαχωριστική νησίδα και στηθαίο ασφαλείας, ενώ το βουνό διασχίζουν τρεις διπλές σήραγγες μήκους 3,4 χιλιομέτρων.

Εργο - ανάσα
Οι οδηγοί του εθνικού οδικού δικτύου αλλά και οι τοπικές κοινωνίες, ύστερα από πολλά χρόνια δυστυχημάτων που βύθισαν οικογένειες στο πένθος και γέμισαν τις παρυφές του παλιού δρόμου με εικονοστάσια, παίρνουν ανάσα. Κλείνει έτσι η μαύρη σελίδα του Μαλιακού, που στοίχιζε κάθε χρόνο τη ζωή σε 80 έως 100 ανθρώπους, αφήνοντας επίσης διπλάσιο αριθμό βαριά τραυματιών στην άσφαλτο.

Ο χρόνος της διαδρομής με αυτοκίνητο στον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης θα μειωθεί κατά 20 επιπλέον λεπτά όταν το 2009 ολοκληρωθεί το σύνολο των έργων στην περιοχή (2008-09).
Παράλληλα, στα τμήματα που εξυπηρετεί ο νέος δρόμος σταματά οριστικά η ταλαιπωρία που υφίσταντο οι οδηγοί από τα συνεχή μέτρα κυκλοφορίας που προκαλούσαν χαμηλές ταχύτητες και κίνηση των οχημάτων σε ένα στοίχο.

Τα εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου στον Μαλιακό θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη το πρωί από τον πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή και τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά. Από το 1994, που ο άξονας ΠΑΘΕ εντάχθηκε στα διευρωπαϊκά δίκτυα, το κρίσιμο κομμάτι του Μαλιακού έμενε με την παλαιά και προβληματική χάραξη για πολλά χρόνια, διότι είχε προκριθεί η λύση υποθαλάσσιας ζεύξης, με σήραγγα μήκους 3 χιλιομέτρων από τη Σκάρφεια έως τον Καραβόμυλο Φθιώτιδας.
Το 2000, όταν για περιβαλλοντικούς και άλλους λόγους απορρίφθηκε οριστικά η χρηματοδότηση της υποθαλάσσιας σήραγγας από την Ε.Ε., αποφασίστηκε η χάραξη οδικού αυτοκινητόδρομου.
Το έργο ανασχεδιάστηκε το 2004-2005 και σταδιακά αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα χρηματοδότησης, ολοκλήρωσης απαλλοτριώσεων και προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αναπτύχθηκε τελικά σε έξι εργολαβίες, μήκους 78,4 χιλιομέτρων, που ανατέθηκαν τα τελευταία 3,5 χρόνια, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Σήμερα Τετάρτη δίνονται σε χρήση οι εργολαβίες παράκαμψης Αγίου Κωνσταντίνου, παράκαμψης Καμένων Βούρλων και τμήμα της εργολαβίας Σκάρφεια-Θερμοπύλες.

Το επόμενο εξάμηνο θα δοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι Θερμοπύλες-Αγία Μαρίνα, εντός του 2009 θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Κοίτη Σπερχειού-Ροδίτσα και τελευταίο θα δοθεί το τμήμα Στυλίδα-Ράχες. Το έργο του Μαλιακού, που κατασκευάζεται ως δημόσιο, θα περιληφθεί στη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Μαλιακός–Κλειδί Ημαθίας της ΠΑΘΕ και οι οδηγοί θα πληρώνουν από τις αρχές του νέου έτους διόδια για την αποπληρωμή των εργολάβων που θα κατασκευάσουν το νέο άξονα.

Ελευθερος Τύπος

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home